Sunday, July 11, 2010

Putus Sudah Kasih Sayang

Semalam berjumpa seorang sahabat. Lama tak berbual panjang dengannya...ummm rupanya sedang ditimpa nasib malang..rumah tangga yang sekian lama dibina runtuh akhirnya..tanpa disangka rupanya dah cecah sebulan tinggal di belakang rumahku..Mengapa aku tak tahu?...Humm segan nak cakap katanya..

Apa yang meruntun hati adalah apabila dia menyatakan rasa sunyi apabila terpisah dengan anak-anak. Yelah, anak-anak sekejap sana sekejap sini. Wajahnya tak ceria lagi seperti dulu..Aduhai...nasib seorang wanita...begitukah selayaknya setelah pengorbanannya selama ini untuk keluarga..

Anak-anak pula kelihatan tidak terurus jika berada di sebelah 'sana'. Manakan tidak, selama ini ibu yang mengurus, sekarang? Ayah? Ntah apa nak kata... Humm kalau hak seorang ibu hendak dinafikan, gitulah jadinya...Harap Allah sentiasa mempermudahkan segala urusannya sebagaimana Allah mempermudah urusan kita yang lain..

Semoga kita sentiasa bertindak mengikut landasan agama..tidak mengikut emosi semata...usah terlalu fikir tentang diri sendiri dan utamakan anak-anak. Kita sudah tentu ada kerja, ada kehidupan, anak-anak kita? Masih terlalu muda dan belum tentu masa depannya... ummm

1 comment:

  1. kesiannye...inilah yg selalu berlaku jika bahtera rumahtangga karam di tengah lautan kehidupan.. anak2 yg menjadi mangsa...
    Ya-Allah jauhilah perkara sedemikian dari terjadi ke atasku & keluargaku...Aminnnn

    ReplyDelete