Saturday, July 31, 2010

Pengalaman Cemas Ibu Muda & Bayi 55 Hari Diacu Pisau

KUALA TERENGGANU 30 Julai - Seorang ibu muda hanya mampu melihat anaknya berusia 55 hari diacu dengan sebilah pisau oleh seorang lelaki yang merompak rumahnya di Taman Desa Baru, Tok Jiring di sini semalam.

Kejadian mencemaskan itu berlaku kira-kira pukul 1.30 petang ketika wanita tersebut yang berusia 24 tahun dan bekerja sebagai kakitangan sebuah institusi pengajian tinggi keluar ke ampaian di luar rumahnya bagi mengambil baju.

Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Supritendan K. Manoharan berkata, penjenayah itu dipercayai masuk ke rumah berkenaan ketika wanita berkenaan masih berada di ampaian.

"Sebaik sahaja wanita itu masuk ke dalam rumah, dia terkejut apabila mendapati seorang lelaki berada dalam rumahnya sambil mendukung dan mengacu pisau di leher bayinya," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurutnya, suspek yang memakai topi keledar penutup penuh itu bertubuh kurus, tinggi dan berkulit gelap mengarahkan mangsa menyerahkan barang berharga kepadanya.

"Wanita itu tanpa berfikir panjang mengikut arahan itu dan memberikan dua utas gelang emas bernilai RM5,000 kepada suspek.

"Suspek yang tidak berpuas hati lalu menolak wanita itu sebelum menyelongkar almari dalam salah sebuah bilik rumah tersebut," katanya.

Manoharan berkata, suspek kemudian mencampakkan bayi itu di atas katil dan melarikan diri selepas mendengar bunyi hon dari arah depan rumah itu.

Beliau memberitahu, bayi tersebut tidak mengalami sebarang kecederaan dalam kejadian tersebut.

"Polis kini sedang mengesan suspek dan kes ini disiasat di bawah Seksyen 392/397 Kanun Keseksaan kerana samun bersenjata," katanya.

No comments:

Post a Comment